Translate

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΟΡΝΙΖΑΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ


Οι ανάγκες μιας έκθεσης ζωγραφικής είναι ιδιαίτερα απαιτητικές γιατί το κόστος είναι υψηλό και οι απολαβές, μερικές φορές, μηδενικές. Όταν έχω πίνακες με ελαιογραφίες, τα πράγματα είναι απλά, γιατί το κόστος είναι να αγοράσω το τελάρο με το μουσαμά και τις μπογιές. Με το τέλος της ζωγραφικής πάνω σ' αυτή την επιφάνεια τελειώνει και όλη η δουλειά. Όταν όμως έχω υδατογραφίες ή παστέλ και πρέπει να τα κορνιζάρω, το κόστος ανεβαίνει. Για να μη πληρώνω κάθε φορά πολυτελείς κορνίζες, ξεκίνησα να τις φτιάχνω μόνη μου με απλά αλουστράριστα ξύλα για κορνίζα, που το κόστος είναι μικρό.


Κατ' αρχήν φτιάχνω το πασπαρτού, για να καλύψω τα περιθώρια της ζωγραφιάς που δεν είναι ολόισια. Μετράω τη ζωγραφιά μέχρι εκεί που θέλω να φαίνεται, στο ύψος και στο φάρδος.




 

Σ' ένα χαρτί τύπου canson, κάνω ένα σχεδιάγραμμα, αφήνοντας ένα περιθώριο των 8 εκατοστών τριγύρω. Μέσα από τα 8 εκατοστά αφήνω άλλο ένα μικρότερο περιθώριο των 5 εκατοστών.
Αφαιρώ ένα μέρος αν είναι μεγαλύτερο απ' τη ζωγραφιά που θέλω να πλαισιώσω.




 

Αφαιρώ το μικρότερο εσωτερικό κομμάτι και χαράζω μέχρι τις γωνίες του μεγαλύτερου εσωτερικού πλαισίου, όπως στη φωτογραφία παραπάνω.
 


Διπλώνω το μικρό περιθώριο των 5 εκατοστών γύρω-γύρω και το σταθεροποιώ με αυτοκόλλητη χαρτοταινία, ή σελοτέιπ, πάνω στο μεγάλο πλαίσιο των 8 εκατοστών. Αυτό το κάνω γιατί το διπλωμένο χαρτί δείχνει πιο όμορφο με τη ζωγραφιά, απ' ότι το κομμένο.



 

Κεντράρω από τη καλή του πλαισίου, τη ζωγραφιά και τη σταθεροποιώ με χαρτοταινία, πρώτα στις γωνίες............


............και μετά στα πλάγια......
Αφού τελειώσω το πλαίσιο μετράω ξανά ολόκληρο το "καδραρισμένο" έργο για την αγορά του τζαμιού.

Το ξύλο όταν το κόβουμε πρέπει να είναι από την πίσω μεριά όπου θα μπει το τζάμι και επειδή από την καλή είναι ανώμαλο, λόγω της διακόσμησης, θα πρέπει να το κρατήσουμε ίσιο και να εφάπτεται όλη η πίσω επιφάνεια του στο πριόνι.



Με μια χειροκίνητη γωνιάστρα, κόβω κατ' αρχήν την πρώτη γωνία απ' το ξύλο, λοξά έτσι ώστε η εσοχή όπου θα πατήσει το τζάμι να είναι πιο μέσα από την εξωτερική γωνία.
Το ξύλο είναι πολύ μαλακό και κόβεται πολύ εύκολα, χωρίς να πρέπει να καταφύγει κάποιος σε μηχανοκίνητο πριόνι.




 

Μετά μετράω την εσοχή όπου θα πατήσει το τζάμι, από το σημείο που το έκοψα πριν και μέχρι όσο είναι το τζάμι απ' τη μια πλευρά του (το τζάμι ενδέχεται να μην είναι τετράγωνο) και κόβω το ξύλο λοξά αντίθετα. Συνεχίζω με όλες τις πλευρές του κάδρου το ίδιο.







Με ένα καρφωτικό, ενώνω το πίσω μέρος του ξύλου, φροντίζοντας να εφάπτονται πολύ καλά οι κομμένες πλευρές και μετά καρφώνω με καρφάκια στο πλαϊνό μέρος. Τα καρφάκια στο πλάι πρέπει να μπουν απαραίτητα, επειδή το καρφωτικό δεν είναι επαγγελματικό για να συγκρατήσει αρκετά τη κορνίζα ενωμένη. Σε αυτό το στάδιο, αφού είναι τελειωμένη η κορνίζα, μπορούμε να τη λουστράρουμε απλά, ή να την περάσουμε ένα χρώμα με κάποιο σπρέι, όπως κάνει η αδελφή μου.
 

Αφού τελείωσα την κορνίζα, τοποθετώ το τζάμι και το σκουπίζω πολύ καλά, να μην έχει σημάδια, βρωμιές, ή υγρασία απ' το azax. Μετά βάζω πάνω απ' το τζάμι τη ζωγραφιά με το πλαίσιο και από πάνω ένα χαρτόνι για να προστατέψει το χαρτί με τη ζωγραφιά. Ελέγχω για τυχόν σκουπιδάκια στο τζάμι απ' τα χαρτιά για να τα απομακρύνω, γιατί φαίνονται άσχημα κι όταν τελειώσει το κάδρο είναι φασαρία να το ξεμοντάρω για να το καθαρίσω.


 

 

Με καρφάκια στερεώνω και το χαρτόνι γύρω-γύρω και καλύπτω τα καρφάκια με χαρτοταινία. Στο τέλος βάζω και το κρεμασταράκι. Κάτω ένα έργο μου με δική μου κορνίζα, το οποίο στολίζει ένα τοίχο του σπιτιού μου, όταν τελείωσε μια έκθεση και μετά.
Στο εμπόριο υπάρχουν φυσικά φτηνές έτοιμες κορνίζες, αλλά οι διαστάσεις είναι προκαθορισμένες και δεσμεύουν το έργο που πρέπει να γίνει στις διαστάσεις αυτές. Το ερασιτεχνικό κορνιζάρισμα, μου δίνει τη δυνατότητα να φτιάχνω τα έργα μου ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς.
 

2 σχόλια:

  1. Πολύ κατατοπιστικό, σαφές κείμενο. Σας ευχαριστώ πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ κατατοπιστικό, σαφές κείμενο. Σας ευχαριστώ πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή